علمی و پژوهشی

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز و به خصوص دانش آموزان عزیز:
در این وبلاگ سعی شده مبانی مورد نیاز برای دانش آموزان ششم،هفتم،هشتم به طور خاصی بیان گردد.

ریاضی و ورزش

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۳۴ ب.ظ

به نام خدا

                          موضوع:ریاضی و ورزش

تاثیر عجیب ورزش بر درس ریاضی

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ساینس دیلی ورزش کردن به ویژه در کودکان سبب جلوگیری از بروز استرس می‌شود

.

استرس معمولا در اثر ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول به وجود می‌آید و چنانچه کودک فعالیت ورزشی انجام بدهد سبب می‌شود تا کمتر دچار استرس بشود و نیز به دلیل بهبود عملکرد مغزی سبب می‌شود تا در درس‌ها موفق‌‌تر باشد به ویژه درس ریاضی زیرا سبب می‌شود تا مهارت‌های تجزیه و تحلیل در او تقویت گردد.

گفتنی است، کودکی که ورزش می‌کند رشد بدنی بهتری خواهد داشت و نسبت به دیگر همسالان خود کمتر بیمار شده و نیز می‌تواند بهتر از مهارت‌های گفتاری خود استفاده کند و به ویژه با والدین خود راحت‌تر صحبت می‌کند که این موضوع سبب جلوگیری از بروز مشکلات عصبی به ویژه در دوران نوجوانی برای او خواهد شد.

البته پزشکان توصیه می‌کنند که فعالیت‌های ورزشی متناسب با سن و جنسیت کودک و نیز در نظر گرفتن توانایی‌های بدنی و روحی او انتخاب شود تا او پیگیر به ادامه‌ی ورزش کردن باشد.

 

به گزارش  گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، فعالیت فیزیکی از مغز محافظت می‌کند و باعث افزایش عملکرد مغز به خصوص در سنین بالا می‌شود.

اثرات ورزش به غیر از تناسب اندام باعث بهبودی و عملکرد درست قلب می‌شود و باعث رسیدن اکسیژن به مغز می‌شود.

یک تیم فرانسوی از دانشگاه مونپلیه آزمایشاتی بر روی یک گروه از زنان با سن 60 تا 77 سال انجام دادند؛ محققان ظرفیت و توانایی قلبی و مقدار اکسیژن که بدن قادر است فراهم کند و باعث می‌شود اکسیژن به مغز برسد را بررسی کردند.

به گفته محققان تمرینات ریاضی باعث بهبود عملکرد اجرایی و انعطاف پذیری به خصوص روانی در دوران پیری می‌شود؛ به همین دلیل محققان، شرکت کنندگان را با یک سری تمرینات و کلاس‌های تست ریاضی مورد بررسی قرار دادند و درجه اکسیژن دهی به مغز شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند؛ در طول تمرینات ذهنی اکسیژن خون افزایش یافته بود اما تمرینات فیزیکی در اکسیژن دهی به مغز موثرتر از تست ریاضی بود.

به عبارت دیگر انجام فعالیت بدنی به طور منظم از اهمیت بیشتری برخوردار است و بهتر می‌تواند از مغز به خصوص مغز افراد مسن محافظت کند.

  • ۹۴/۰۸/۱۷
  • محمد محنتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی